5 Jenis Bahan Pashmina Online Yang Sangat Selesa Untuk Dipakai

Pashmina Online di Malaysia – Sekarang ini, baik hijab segiempat atau pashmina sudah banyak yang bermunculan. Bahkan semakin banyak keperluan wanita akan hijab ini maka tidak sedikit para penjual hijab baik secara real maupun dengan talian. Banyaknya penjual yang menwarkan hijabnya ini mulai dari yang licin hingga yang tidak licin, atau dari yang tipis hingga yang tebal juga tersedia. Mungkin hal seperti ini yang menjadikan para hijabers sedikit bingung untuk menentukan pilihan. Dan bagi anda yang gemar membeli-belah dalam talian dan ingin mencari pashmina talian yang selesa untuk dipakai, tidak ada salahnya jika memperhatikan beberapa jenis bahan yang selesa untuk digunakan seperti berikut.

a. Polyester

Bahan polyester ini tergolong jenis bahan yang premium bila dibanding dengan bahan yang lain sebab bahan ini sangatlah selesa di pakai dan tidak licin. Untuk itu, anda boleh memakai pashmina dengan bahan poliester ini dengan tanpa ninja atau inner. Masa sesuai dengan untuk keadaan di Malaysia.

b. Viscose

Vicove ini merupakan bahan salah satu pashmina yang mempunyai bahan yang halus dan juga sedikit gak licin. Selain itu kelebihan yang ditawarkan viscose ini adalah tidak mudah terbang dan juga sangat mudah untuk dibentuk model.

c. Rawis

Bahan pashmina dari rawis ini merupakan bahan yang paling kerap dipakai para hijabers saat ini. Jenis bahan rawis ini jauh sedikit lebih tipis sehingga sangat mudah untuk bolong dan mempunyai serat yang sedikit lecek. Namun, kelebihan yang diberi dari bahan rawis itu ialah nyaman banget sebab lebih mudah untuk dibentuk.

d. Cerutti

Bahan pashmina dari cerutti ini ialah bahan yang lebih mirip dengan bahan chiffon namun lebih selesa sebab lebih tidak licin dan juga sedikit lebih tebal. Bahan cerutti ini terbilang cukup licin dan juga sedikit ribet dipakai. Adapun kelebihan dari pashmina bahan cerutti ini ialah mudah di pakai pada saat acara pesta sebab akan membuat model yang lebih cantik. Demikian artikel berkaitan pashmina talian, semoga dapat bermanfaat hijaber di Malaysia.

Leave a Reply