Cara Paling Mudah Untuk Memutihkan Kulit

Cara memutihkan kulit – Siapa sih orang yang tidak ingin mempunyai kulit putih berseri? mempunyai kulit putih termasuk salah satu impian sebahagian besar orang lebih-lebih lagi untuk kaum hawa. Sehingga janganlah anda hairan bila kaum hawa rela untuk melakukan pelbagai macam ctips dan usaha supaya kulit mereka bias kelihatan putih. Dari mula cuba menggunakan pelbagai bahan semula jadi, moden hingga melakukan suntik pemutih dari doktor-doktor kecantikan. Apalagi saat ini tidak hanya kaum hawa sahaja, namun para lelaki juga tidak mahu kalah sehingga fenomena seorang lelaki ke salon termasuk bukan hal pantang larang lagi. Dibawah ini Cara memutihkan kulit.

1.Bengkoang.
Cara semula jadi pertama yang boleh anda gunakan guna memutihkan kulit muka iaitu dengan memakai sari dari buah bengkoang. Hal ini kerana dalam bengkoang mengandungi kompaun yakni kalsium dan fosforus yang alami sehingga dapat bermanfaat dalam memutihkan kulit muka. Anda boleh mencuba dengan menyiapkan buah bengkoang secukupnya, dan cuci dengan air sehingga bersih. Selanjutnya parut bengkoang, dan saringlah selanjutnya tuangkan sari bengkoang tersebut dan diamkan hingga 30 minit sehingga air bengkoang tersebut membentuk mendakan putih didasar air bengkoang. Buanglah air bengkoang tersebut dan gunakan endapannya sebagai topeng untuk wajah anda agar putih bersinar & cantik.

2.Jeruk Nipis
Buah ini mempunyai kandungan anti-oksida sehingga sangat bermanfaat untuk kulit wajah. Dan salah satu manfaat dari limau nipis adalah mampu mencerahkan kulit wajah anda yang kusam agar kelihatan putih dan segar. Gunakan limau nipis yang dicampur dengan telur. Caranya adalah peras limau nipis dan ambil perasan jeruk tersebut selajutnya campurkan dengan telur. Dan aduk-aduk hingga berbentuk seperti pasta, dan sapukan pada muka secara merata tunggulah sampai 15 minit, dan bilas menggunakan air hangat.

3.Kentang
Hal ini kerana kentang telah mengandung zat pemutih sehingga dapat digunakan dalam memutihkan kulit muka. Anda hanya tinggal membancuh kentang dan tambahkan beberapa tetes madu. Dan langsung memohon pada muka secara merata, tunggu hingga kering selanjutnya cuci bersih menggunakan air hangat. Demikian artikel berkaitan cara memutihkan kulit. Semoga membawa manfaat.

Leave a Reply