Model Hijab Fashion Terkini 2016

Hijab fashion – Seperti apa model hijab terbaru 2016? Semuanya bergantung dari kreativiti. Boleh juga, gaya-gaya hijab pada tahun 2014 silam masih tetap trend serta digunakan pada tahun 2016.

Ciptaan model hijab memang sangat berbeza. Seluruhnya lahir daripada kreativiti sekaligus keinginan untuk bisa tampil lebih bergaya berbusana muslim. Walaupun kebanyakan orang berpendapat jika wanita berjilbab terkesan ketinggalan zaman. Namun saat ini, kesan yang demikian boleh perlahan menghilang. Kerana tudung kini sudah tampil menjadi lebih moden, kekinian, maupun terbaru. Dibawah ini hijab fashion yang sudah umum dikalangan masyarakat.

1. Kekuatan Warna dan Corak

Hijab ini model beliau sangat sederhana. Pada Kekuatan corak dengan warna tudung yang sesuai. Jika anda yang semula telah mengumpul kerudung-kerudung dengan warna pastel, maka di tahun 2016 boleh cuba memulakan mengoleksi kerudung- tudung yang warna dan coraknya lebih beraneka. Untuk memakai hijab bercorak sekaligus berwarna, sebaiknya anda menggunakan pakaian yang warnanya polos.

2. Sederhana Tapi Manis.

Hijab terbaru tahun 2016 juga masih menyediakan kawasan khusus bagi para model hijab sederhana namun manis. Dengan memakai tudung yang warnanya tenang, dan cara menggunakannya juga tidak terlalu ‘ribet’. Sehingga semuanya akan kelihatan sederhana serta manis. Untuk boleh tampil beda, maka kerudung polos anda, boleh dipadankan dengan pakaian yang bermotif.

3. Hitam Tetap Eksis.

Warna hitam memanglah tidak ada matinya. Dan itupun termasuk pada hiab. Dengan warna hitam yang juga sesuai dipadankan terhadap warna apa pun inilah salah satu alasannya. Dan kreasi jilbab yang dipakai sederhana, namun pemilihan bahan sifon akan membuat kerudung tersebut menonjolkan kecantikan bagi yang menggunakannya.

4. Perhatikan Pilihan Bahan Jilbab.

Bahan tudung juga menentukan kreasi jilbab bisa terlihat cantik ataupun tidak. Bahan sifon, merupakan agak sukar digunakan, namun, hasilnya juga akan kelihatan cantik. Dan berbeza dengan bahan satin. Kerana satin akan lebih terkesan glamour. Demikian artikel berkaitan hijab fashion. Semoga dapat bermanfaat untuk anda.

Leave a Reply